Programy lojalnościowe – dlaczego warto z nich korzystać?
Duża konkurencyjność zmusza przedsiębiorców do stosowania różnych praktyk, dzięki którym mogą przyciągnąć i utrzymać klienta. Finalny rezultat, czyli stały klient korzystający z towarów i usług firmy to klucz do biznesowego sukcesu. Jak jednak go osiągnąć? W wielu przypadkach sprawdzają się programy lojalnościowe, które okazują się niezwykle skuteczne. Jak zatem działają programy lojalnościowe i jakie przynoszą korzyści?
Czym są programy lojalnościowe?
Tworzenie programów lojalnościowych wchodzi w zakres działań marketingowych. Programy mają na celu rozbudowę i stworzenie trwałego kontaktu z klientem. Zazwyczaj programy szkoleniowe chcą nagrodzić najcenniejszych i najwierniejszych klientów różnymi nagrodami.
Doskonałym przykładem jest aplikacja plus, pochodząca od znanego producenta systemów sterowania do urządzeń grzewczych. Nagrody są uzależnione od wydanej kwoty za dany towar czy usługę lub uzbierania danej liczby punktów, kształtowanej poprzez transakcje zakupowe. Co więcej, zazwyczaj programy lojalnościowe mają na celu również informowanie o promocjach, nowościach i wszelkich newsach związanych z działalnością firmy.
Programy lojalnościowe – jakie przynoszą korzyści?
Nie trzeba być ekspertem w zakresie marketingu, aby móc dojrzeć korzyści, wynikające z dołączenia do programów lojalnościowych. Klient decydujący się na przystąpienie do programu może po uzbieraniu danej puli punktów wymienić ją na atrakcyjne nagrody.
Firma z kolei, dysponując szeroką grupą lojalnych klientów, nie tylko osiąga większe zyski, lecz także nawiązuje więź z klientem. Dużą popularnością cieszą się również newsy, które informują o promocjach i nowościach wprowadzanych przez firmę na rynek. Przykładem aplikacji, która przedstawia takie informacje, jest aplikacja plus. Wśród wielu działań marketingowych największy sukces odnoszą jednak tzw. promocje czasowe, które są chętnie stosowane przez sieci sklepów.